Friday 2 May 2014

cerita 1 Mei 2014


1 Mei 2014 kebetulan jatuh pada hari Khamis..
maka dgn itu tiadalah sebarang kuliah yg dijalankan..
sedang aku melayan radio d pagi hari, geng aku ajak pi tasik..
kat u aku ni yg best nya ada byk kwsn semulajadi yg cantik & indah..
slalu aku pi kayak di tasik MAS, tp kali ni geng aku ajak pi tasik Perindu..
kat mana tu??
first time aku baru tahu kat belakang lapang sasar u aku ni ada sebuah tasik yg dikenali tasik Perindu..
dah sem last baru aku tahu..


ni tasik Perindu..

tak pernah aku tahu kat belakang tu ada tasik..

geng aku ajak main kayak kat situ, tp malangnya kayak tu rosak..
so tak boleh laa kami nk kayak..
kami pon mandi manda jaa di situ..
mcm biasa laaa.. aku memang gagal bab nk berenang..
dan aku juga takut utk mandi di tempat yg dalam..
huhuhuhuhu..
tapi geng aku memang tak pernah kedekut ilmu.. 
masing2 ajar sapa yg tak reti berenang..













thorrrbaekkk aarrr geng...
selama aku bernyawa 22tahun, ni laaa first time aku belajar berenang..
nak berenang ni kne ada confident level yg tinggi..
aku selalu tgk org yg berenang, menyelam, scuba diving dan lain2 lagi mcm best jaa diorg terjun masuk ke dalam dasar air..
bila tiba part aku nk kne wat, mula laa aku gelabah...
pucat abih oooiii... huhuhuhu..
tapi apa pun aku memang seronok dpt belajar sesuatu yg baru..
tima kasih byk2 geng.. 
sebab sudi kongsi ilmu & ajak aku..
klau tak ajak, memang sampai bila2 pon aku tak tahu berenang.. (^__^)
tima kasih sebab bagi aku pengalaman baru..


"persahabatan itu umpama aliran air sungai yg mengalir seirirngan, 
sama2 menuruni lembah dlm sama2 mudik ke kuala,
sama2 menyambut aur & sama2 kekeringan  kala kemarau tiba,
sama2 menyuburkan bumi meresap ke bumi & mengalir semula tanpa rasa jemu,
begitu utuhnya jika dilihat dlm sebuah ikatan persahabatan yg terjalin.."







No comments:

Post a Comment