Friday 13 July 2012

RINDU NYAAA ZAMAN SKOLA...

......RINDU TIME D TEKNIK.....

mlm2 camni membuatkan aku rindukan zaman persekolahan...
aku rindu nk pi skola smula..
dulu time kne p skola aku mmg suka p skola...
walaupon kadang2 aku rasa trok nk kne p skola..
time aku form 4 n form 5 aku bersekolah asrama...
sooo byk laa kenangan utk d kenang..

                                        ....... ni laa skola aku......

                                         ..........ni plak asrama kitaorg............

                                          ...... kelas kitaorg.. rindunya...

semasa d teknik ni mmg best..
mula2 aku jejak kaki pd 27/1/2007 aku dh jatuh ati pd skola ni..
aku dpt kwn2 yg best2 suma nya..
di teknik ni jg laa ia byk mengajar aku erti hidup...
erti bersahabat... erti tidak mudah putus asa... erti kte sbg seorg muslim...
dan banyak lagi laaa...
pendek kata di sini laa aku menjadikan diri aku sbg manusia yg sebenar, yg mendekatkan
diri pada Pencipta-Nya...
kenapa aku cakap camtu..aku bknnya p skola agama... skola teknik jaa pon..
iye..tapi pengisian d teknik ni laaa membuatkannya seperti d skola agama..
solat 5 waktu secara berjemaah, setiap hari sebelom maghrib kami kne baca surah Yassin,
sebelom tido aku d bacakan surah Al-Mulk, pada bulan Ramadhan plak kami bersolat terawih beramai2,
bertadarus al-Quran selepas waktu sekolah dan mcm2 lagi laaa..
bila aku dh abis skola, aku rindu nk buat semua tu.. ye laa time d asrama kwn2 ramai...
best buat ramai2.. tapi sekarang susah nk wat camtu.. buat sorg2 jaaa laa..
I MISS THAT TIME!!

aku merupakan pelajar kos PENGAJIAN AGROTEKNOLOGI..
tapi xnak jd petani...
hehehehehehe...

                                          ...ni budak2 kelas aku brsama ckgu Mahazan..
                                          4/5Pertanian 2....
                                          gmbr ni d ambil pada ari last..

                                          last paper to answer.. paper agroteknologi..=)

                                          khusyuk menjawab tu..=)

                                          jawab dgn tekun supaya dapat A..

ehhh klau suma tgh khusyuk jwb exam..
sapa lak yg tgkp gmbr kami???
pengawas peperiksaan laa.. kwn aku si Fard ni yg bw kamera, then swoh pengawas tlg amikkan gambar kami..(^___^)

SERIUS!!! aku cakap, aku rindu sgt2 moment2 tu..
klau laa masa bleh d putarkan aku nk balik ke masa tu wat selama2 nya..
tp tak boleh..

                                         kami memang suka bergambar..

                                          free style kooottt...

                                          di tepi padang STEP..

                                         dekat bas pon tgkp jg..kenangan tu....

                                          di depan pintu masuk pon boleh..=)

sekarang ni kawan2 aku suma dh berjaya melanjutkan pljrn d universiti..termasok laa aku...
ada yg wat diploma tapi pastu sambong degree.. ada yg p stpm, matriks pastu mesti laaa sambong degree...
masing2 dh ada haluan masing2..

                                          perjalanan terakhir d STEP...

                                          senyuman  & tawa itu tetap segar dlm ingatan....

                                         perjlnn sbg seorg sahabat xakan terhenti di situ saja..

                                         bergambar d hadapn pjbt pentadbiran...

klau d tanya pada bekas pljr STEP, mesti diorg akan kata STEP best..
STEP mengajar erti idop lalalalalaalalalalblablabla.. mcm2 laaa..
mmg best ponnn.. xrugi mak bapak aku htr pi STEP..
heheheheheh..
tapi skola aku dh xda..
p mana plak skola hg..???
skola aku xp mana2 laa... dia dh tukaq..
jd Kolej Matrikulasi Teknikal Kedah..
huhuhuhu..sedih wehhh..
tapi apa boleh buat dh kementerian nk mcm tu.. akur aja laaa...
                                                       ni buktinya....

tapi xpa..
janji ingatan di STEP masih segar dlm pala otak aku n kwn2 aku..(^__^)
I MISSSSSS UUU STEP..(~_~)

      


No comments:

Post a Comment